lørdag 24. oktober 2009

Vaskeliste...

Mitt usedvalig travle liv som alenemamma til tre små jenter,og Interiørstudent, innebærer ikke mye tid til vasking og støvtørking for tiden!
Og det plager meg litt. Jeg må nok innrømme at jeg liker å ha det rent og ryddig, samt ha et plettfritt kjøkken, men nå til dags er dette umulig. Når jeg endelig har tid til å vaske er det så mye annet som må gjøres først, eller godstolen som frister mest...





Men, er det noe jeg KAN gjøre, så er det å lage en liste, planlegge litt, så om jeg tar 15 min hver dag, så rekker jeg over hele huset på en uke! Er jeg ikke lur? host hark kremt...

Ok her kommer vaskelisten min:


  • Mandag -Støvsuge- Tørrmoppe nede-Handle
  • Tirsdag -Vaske toaletter-Vaske badet


  • Onsdag -Tørke støv-Rydde


  • Torsdag -Moppe oppe og trappa.


  • Fredag -Moppe gulv nede
  • Lørdag -Vaske klær -Vanne blomster


  • Søndag -Vaske klær -Skifte på sengene


Hva synes dere? Har jeg glemt noe?
Og ja, g j e r n e kom med deres tips, husmortips mottas med takk :)

7 kommentarer:

MariMaja sa...

Tøft å være alenemor til 3 og i tillegg studere!
Jeg har hatt det slik selv for en del år siden og da satte jeg av 1 dag i uken til husarbeid (støvsuge og vaske) Klær og rydding må en jo ta underveis. Det funket veldig greit hos meg og så fikk jeg mer tid med ungene de andre dagene. Og du kan jo la jentene hjelpe til litt, jentene mine syns det var kjekt å hjelpe når de var små.....værre nå...hehe
Man trenger jo ikke ha det gullende rent hele tiden;)
Lykke til;)

sylysten sa...

Så flink du er;o) Må innrømme at bare tanken på å være alene med 3 og i tillegg ha studier, slår meg nesten ut. Men må man, så må man. Ellers så er eg så lite husmoremne at jeg sier bare: vaskehjelp..... Har egentlig ikke helt råd til det, men klamrer meg fast så lenge eg kan;o)))
Klem
Linda;o)

Bird sa...

den vaskelista så utrolig kjekk ut! sikkert helt nødvendig også i en travel hverdag! Har linket til konkurransen din, så nå krysser jeg fingrene:)

Lykkeliten sa...

Hei!
Stakk bare innom for å si at idag feirer jeg 1000 besøk i min lille boble!
Stikk gjerne innom og delta i min lille give away.

Ser at telleren din snart har tredoblet det tallet!
Gratulerer.

Klem fra Lykkeliten

Anita sa...

Takk:D

ingvild sa...

Ser ut som en bra vaskeliste. Her har vi faste vaskedager; mandag 2.etg, onsdag, vaske bad og kjøkken, fredag, 1.etg. Så støvsuger vi ved behov, og prøver å bli enda flinkere til å ta en liten rydderunde etter barna har lagt seg

beate sa...

så lurt med vaskeliste... men du...synes du skal ta deg fri fra alle hussysler på fredagen - og bare kose deg! Det tror jeg du fortjener nemlig!

klem Beate