torsdag 11. august 2011

Oppussing av barnerom...

Så var jeg plutselig tilbake! Og kanskje noen av dere lurer på hvordan det går med oss på flyttefot?
Vel det går bra, men tregt. Jeg er visst bygget slik, at enten så jobber jeg konstant med noe, eller så gjør jeg absolutt ingenting!
Jeg er visst i feriemodus enda. Men det må jeg jo være også, da jentene ikke har begynt på skolen enda.

Minste jenta mi har begynt i splitter ny barnehage, i ordets rette forstand. Den er både ny og velutstyrt. Og har overgått mine forventninger mtp de ansatte (som virker helt skjønne) og ikke minst at den ligger rett ved skolen og Sfo der de to andre skal begynne. 
De kan faktisk se hverandre gjennom et gjerde (Og jeg regner med at hun mellomste kommer til å klatre over støtt og stadig, hihi)

Så, nå mangler bare bolig,- og jobb.


Det er faktisk en bolig jeg går å vurderer litt på nå. MEN, den er litt liten (130 m2), og den har kun 2 soverom i 2 etg, og ett i underetasjen. Og jeg kan ikke fordra tanken på å sove i kjelleren, med kun et knøttlite vindu og helt sikkert masse edderkopper! Skrekk og gru, jeg kan ikke overleve den første natten engang om jeg ser en edderkopp der nede. Hvordan kan jeg overkomme dette tro?


Det positive er prisen. Den kan jeg leve med. Og det er lagt nytt tak, ny dreneriing og  ny kledning. Det gjenstår litt innvendig da, men det elsker jeg jo å pusle med. Det er litt langt fra skolen, men slik er det vel kanskje her ute på landet. Og det er heller ingen sveitserstil og store lyse vinduer ut mot en gammel eplehage (sukk).

Men det var den økonomien da....  Ja jeg må nok tenke nøye over dette.


Uansett, her ser dere kanskje at jeg holder på å pusse opp et lite barnerom? På budsjett. 

Lag på lag med gamle tapeter er fjernet, og her ser dere den nye tapeten på vei opp.  Legg merke til den gamle fargen,- deilig gøsje orange! Bærk!

Og legg merke til den søte, blomstrete tapeten under her. Jeg var så glad da jeg fant den på tilbud til 50 kr rullen! Glad ja... Vel jeg er ikke så glad nå lenger. Etter at jeg ble helt ferdig med å få den opp, i et knøttlite skråtak-av-et-kott-som-skal-bli-prinsesse-sove-alkove.
For mens jeg bannet og svettet med tapet som skulle passes til- over meg, ved siden av meg og foran meg, samt i alle skjeve krinker og kroker. Så kunne jeg ikke unngå å legge merke til den plastikk-aktige syntetiske lukten. Og den fæle konsistensen av PVC gjennomtrukket vinyltapet. Av heller svært simpel kvalitet.
Men med en stykk ivrig bestemor som så gjerne vil ha glade barnebarn, og tre stykk ivrige småjenter som ikke kan vente med å få sitt eget rom, og ikke minst meg selv som har sovet en uke med tre små oppi senga mi (noe som har resultert i at jeg faktisk datt ut av min egen seng om natten!!),
så valgte jeg å ignorere den stemmen som fortalte meg at denne tapeten ikke burde henges opp, og bare gjorde det ferdig. I håp om at det skulle ordne seg neste dag(!)

Men nei, dagen etter, måtte jeg bare innrømme for meg selv, at dette må rives ned igjen. Limet må ha vært gammelt, for kantene løsner. Og PVC lukten henger igjen som en tykk tåke i hele rommet. Og dette vil jeg ikke at barna skal puste inn hele natten!
Det er noe de fleste ikke tenker på. De skadelig avgassene fra det vi putter på veggen, på gulvet, i malingen, i tekstilene og alle materialene rundt oss. jeg vil ihvertfall ikke ha det slik.

Så da, må jeg til pers igjen. Rive det ned og starte på nytt :)  dere får smøre dere med tålmodighet til neste gang. Da kommer jeg forhåpentlig med noen bilder av det ferdige resultatet. Og jeg kan røpe såpass, at "Granny" slo til med sjokkrosa! (Dét hadde jeg aldri trodd) Til småjentenes ville begeistring :)

Vi blogges!
Liza

1 kommentar:

Gitte sa...

Spennende tider:)
Håper det ordner seg med bolig snart.. Jeg er som du vet også på jakt, men tør ikke kjøpe noe før jeg får fast jobb, synes det er litt skummelt.. Men Det ordner seg for snille piker, vet du:)
Ha en deilig helg!
Klem Gitte