fredag 19. august 2011

Midlertidig kontor og gode minner...

Ting blir litt på halv tolv når en mellomlander, slik vi har gjort de siste ukene. Vi bor jo midt på landet! Her er det dårlig dekning på tlf, og ingen internett. 
Kun et trådløst jeg har gått til anskaffelse av i påvente av ny bolig.  Men det viste seg at det skulle være dårlig dekning her, og etterhvert fant jeg ut at det var de tykke betong veggene i huset som var skyld i dette! Legg merke til den brede vinduskarmen! Som jeg forøvrig bruker som kontor for tiden. 
Med den trådløse Usb pennen hengende utenfor vinduet. For å komme på nett. Godt vi ikke skal bo her til vinteren sier jeg bare. Det kunne bli kaldt :)

Det ser i det minste ganske hyggelig ut. Som du ser så skal det males litt her også...



Jeg måtte bare dele dette bildet av en solsikke med en historie med dere.  
Som et frø ble den plantet i en plastkopp i verdens beste barnehage, i Stavanger. Alle jentene mine har gått i denne barnehagen. Og naturlig nok ble jeg veldig glad i damene som jobber der! Fordi de gjorde hverdagen min så mye lettere da jeg visste at barna mine hadde det godt der, og fordi jeg vet at de var glad i jentene mine, og fordi de gjorde, og gjør, en fantastisk jobb!  Dere vet hvem dere er :)

Dette frøet ble tatt med hjem til huset vårt i Stavanger, der det spiret og vokste frem. Deretter ble det tatt med til Fredrikstad, til det nye huset til Beppe (mormor).
Og nå, endelig, så blomstrer solsikken. Og mellomste jenta som har fraktet med seg dette frøet den lange veien, har ventet flere uker på dette. Vannet, plantet om og ventet enda mer. Hun er nå jublende glad for at den endelig har blomstret. Og vi minnes med den barnehagen og de som er der :)


Vi blogges!
Liza

Ingen kommentarer: