onsdag 2. mai 2012

Min tv-vegg...


Tv veggen er den aller vanskeligste å få til synes jeg. Aller helst skulle jeg ikke hatt et tv synlig i rommet i det hele tatt. Og iallefall ikke dekoderen, eller de gedigne høyttalerne jeg betalte x antall tusen for, da jeg var 20 år og fikk igjen masse penger på skatten....
Det har blitt mang en god fest med god lyd siden den gang kan man trygt si :)

Uansett, så er jo realiteten det at vi må jo ha tv uansett hvor lite pent det er å se på. Og jeg vil beholde de gode høyttalerne med den fantastikse lyden, selv om de dominerer hele stuen. Så da må man bare gjøre det beste ut av det.


Tv´n er hengt opp på veggen, for å ta minst mulig plass. Den er hengt opp i øyehøyde, noe som vil si at du ikke blir sliten i øynene av tv titting. Om du ikke tilbringer veldig mye tid foran tv´n da...
Noe mange glemmer å tenke på når de plasserer tv´n på vegg, er å ikke henge den for høyt, slik at nakken og øynene ikke blir unødig belastet av å titte oppover.

Planen er å henge flere bilder med sort ramme, rundt omkring tv´n, slik at den forhåpentligvis blir en del av bildeveggen.


Stereobenken er også hengt opp på veggen, for å frigjøre gulvplass, og skape en illusjon av at rommet er større, da en ser mer av gulvflaten. I tilegg kan jeg gjemme sitteputene til barna under der.
Siden jeg har relativt mørke vegger, har jeg valgt et hvitt møbel, for å reflektere mer lys til rommet.


Litt pynt må man ha...
Og levende lys.


Har du en fin tv vegg å vise frem? Legg inn link under dette innlegget.

Ha en nydelig mai-dag!
Liza

Ingen kommentarer: