onsdag 8. februar 2012

Pip på barnerom...

De som har fulgt meg en stund har sikkert fått med seg at jeg har en svakhet for tapetene fra Eijffinger. Da tenker jeg spesielt på Pip kolleksjonen. Jeg har falt pladask for den kolleksjonen. Faktisk kunne jeg tenke meg mange vegger kledd med disse utsøkte kunstverkene. Men det hadde nok blitt litt voldsomt.
Uansett, jeg har plukket ut to tapeter som jeg skal bruke på barnerommene. Og det er det jeg holder på med nå.
Her ser dere det største barnerommet da vi overtok. Her har jeg fjernet laminatgulvet, samt en stor skyvedørsgarderobe.Rommet ble kjempestort. Bare vinduet alene er 2 meter bredt. Her skal to av jentene mine dele rom.


Alle veggene var kledt med mange lag tapet, som jeg her har fjernet. Så satte jeg opp en såkalt veggfornyer. En veldig tykk tapet, som skjuler ujenvhetene under. Og det er IKKE gøy å tapetsere alene med denne tapeten. Ikke med noen slags tapet for den saks skyld. Og denne tapeten var tung og vanskelig å manøvrere i hjørner og i kanter. Men jeg kom i mål tilslutt.



Det ene rommet får grønn tapet, og det største rommet får en nydelig lyseblå tapet.



Gulvene er malt, veggene er malt, ny dør er satt inn, og nå er også Pip tapeten på plass. Endelig er rommet ferdig. Nesten da. Mangler lister rundt døren og et skap skal settes opp. Det kjæm, det kjæm.

Jeg fikk forleden dag streng beskjed av min største snuppe, som faktisk fyller hele 8 år i morgen, ; "Mamma, hvis du ikke blir ferdig med å tapetsere rommet vårt nå, så feirer jeg bursdagen min hos Bestemor istedet".
Ja hva annet kan man gjøre? Det var jo bare å sette igang :)


Bilder kommer i morgen. Må ha dagslys vet du :)
Ha en fin kveld. Liza.

3 kommentarer:

Mor og datter sa...

spennende :) fine tapeter!

har giveaway på siden min om du er interessert!
klem

Fjordlykke sa...

Nydelig! Jeg elsker den tapeten, og kunne gjerne tapetsert barnerommene her også! Må følge deg videre så jeg får se det ferdige resultatet.

Klem:)

mimmi-leone sa...

Så koselig blogg du har,fin header også!
Ønsker deg en fortsatt fin kveld.