mandag 20. februar 2012

Før-Etter: Peis!

Før
Slik så peisen ut da vi overtok huset.  Sortmalt, flekkete og mildt sagt lite pen å se på. Men jeg visste den kom til å bli nydelig med noen strøk maling. Og en ny gnistfanger på gulvet.

 Ps. Legg merke til det grusomme belegget som skjulte seg under laminatgulvet vi rev. Tenk at noen har lagt et grusomt plastikkbelegg over det nydelige tregulvet som har kommet frem igjen idag!

Etter

Peisen og muren er nå nymalte og sparklet. Gulvet er originalt og nypusset. Glassplaten fikk jeg laget hos glassmester. Herdet glass som kostet en del. Men jeg synes det var bedre med glass slik at det ikke tok for mye visuell plass, samt at gulvflaten synes bedre. Jo mer av gulvet som synes, jo større virker rommet.


Putene og puffen brukes daglig av de gærne jentene mine som tilbringer mye tid på gulvet. Det er jo sånn med barn :)





Det eneste som mangler er å male det sorte smijernet. Men det venter jeg med til sommeren når alle vinduer og dører kan stå på vid gap. *Det lukter*

Vi har fyrt mye i denne peisen i vinter. Og det gir en helt spesiell stemning med fyr på peisen i et lunt og varmt rom.


Ha en varm kveld!
Klem Liza

9 kommentarer:

Linda - HJERTEHUSET sa...

Nett litt finare no ja. Gjør du alt detta sjøl? I såfall syns eg du e knallflink!
Må si eg like stilen (sikkert sagt det før men) du ligger liksom litt foran du, veldig flink:-)
Kjekt at du vil bli bedre kjent med meg då:-)
klem fra meg

Nennes sa...

Er det samme peis????
Skulle ikke tro det :)
Kjempefint!

Ha en flott uke.

Anonym sa...

Kjempefin forandring! Kan jeg spørre hvor du har fått tak i den øverste rosa puta? Den var nyyydelig!

Liza sa...

Hei Anonym :)
Ja den er nydelig, og min favoritt. Den er fra Bloomingville, kjøpt på Landstil i Stavanger. Men sjekk ut nettsiden, der har de den også :) (Sjekket det ut for deg) Landstil.no

Liza

Anonym sa...

Tusen takk! Nå skal den pryde sofaen min oggså :) Kjekk blogg du har!

Anonym sa...

Hei! Jeg føler meg litt teit nå; men jeg har saumfart landstil.no, men finner ikke en eneste pute..!? Kan du si hvilken kategori, eller evt. legge ut en link?

Takknemlig uansett.

:)

Liza sa...

Hehe. Den lå under "Tekstil" om jeg ikke husker helt feil :)

Liza sa...

Ja det gjør den, under tekstiler. Gikk ikke an å kopiere link.

Anonym sa...

Tusen takk :) Beklager bryderiet. Snart pynter den opp i stua mi :)