mandag 13. februar 2012

Ny stue!


Nå begynner endelig stuen å bli ferdig.  Her er sofakroken, tv stuen, peisestuen. Neida, det er ikke så stort som det høres ut som. Kun en liten stue. Men absolutt passelig for meg og jentene mine.
Det kommer flere bilder av resten av stuen etterhvert. Kan jo ikke vise absolutt alt på engang. Må jo holde dere litt i spenning :)

Sofabordet er byttet ut, og et nytt er på plass. Deilig rustikt og grovt treverk. Eik. Overflatebehandlet med antikkvoks. Må jo ha litt fagspråk her- hihi.




Ellers er det de samme møblene som jeg hadde i min forrige stue. Bare satt sammen på en ny måte. Det er jo litt slik. En flytter litt rundt på ting. Bytter ut noen puter. Og vips er stuen litt ny.


Nydelig blomst har jeg fått av min kjære bestemor.
Likeså det gamle sølvfatet som har vært en fast installasjon på mitt sofabord siden jeg fikk den 




Selv om jeg har vært litt vågal og malt stuen, som ikke er så veldig stor, i en mørk gråblå farge, så virker ikke stuen mørk. Som dere ser så strømmer lyset inn fra store vindusflater, og gir masse lys og varme.
Jeg har nemlig fått hvite vegger helt i vrangstrupen. Synes nesten alle blogger, interiørbilder, samt interiørmagasiner viser kun bilder fra hvite hjem! GJESP! Noe så kjedelig. Jeg skjønner ikke at folk er så lite fantasifulle, at de må holde seg til det hvite hele tiden. Er det så farlig med litt farge? Eksperimenter. Om man ikke liker det, så kan man alltids male over igjen :)
Sånn, det var dagens reprimande fra meg :)  Er sikkert noen som har lyst å kverke meg nå hehe




Vel, det var litt fra stuen min idag. Det kommer mer...
Ha en nydelig kveld.
Liza

6 kommentarer:

Linda - HJERTEHUSET sa...

Kulaste bordet ever! Eg falt heilt pladask for det ♥
Likte fargen i stua og, eg har fremdeles kvit sjøl, men har malt ein vegg mørk blå då (hule heite fargen)
Glede meg til å se meir:-))
Ha ein finfin dag
klemmer

sa...

Dette var nydelig!! Så voksent og rent interiør! Så flink du er til å sette sammen farger! Dette er virkelig mine yndlingsfarger, så nå ble jeg misunnelig :-) Så gøy å se hvordan stuen din ble! Gleder meg til å se mer bilder :)

Jeg savner også Stavanger, men værmessig så er vel Bergen og Stavanger ganske likt og slapsete :p Hehe. Høres deilig ut å bo i Oslo! :) God helg til deg og di små :)

Anonym sa...

Lyse vegger hos meg skyldes definitivt ikke mangel på fantasi! For er det noe jeg IKKE mangler, så er det det. Men evnen til å bruke den "riktig" kan nok diskuteres ;)

Du mener en skal være litt dristig og vågal - for når en går lei så er det jo bare å male over. Vel, "been there, done that". For jeg er så absolutt enig med deg i det, og det er akkurat det jeg har gjort! De okerfargede, røde, grønne og etterhvert blå, beige, brune og mønstrede veggene gikk jeg så inderlig lei...så jeg malte de lyse :) Det jeg likte for 10-15 år siden, ble plutselig litt for mye av det gode. Tiden var moden for å skifte til det som nå gav ro og harmoni. Hos oss betydde det altså jordfarger som krem, beige, brunt og treverk, med innslag av duse farger på tekstiler. Hva trenden er til enhver tid må jeg regelrett innrømme at jeg skiter i.

Forøvrig kunne heller ikke jeg tenkt meg kritthvite vegger, gulv, tak og møbler, men jeg har all respekt for de som måtte ha det. For jeg går ut i fra at de (som jeg) har tatt sine valg ut fra EGNE ønsker og behov og ikke naboens...!

Til slutt vil jeg presisere at fargene du har i stuen din tiltaler meg. På nåværende tidspunkt kunne ikke hatt det sånn hjemme hos meg, men jeg liker det for det. Veldig koselig :) Jeg har utrolig lenge hatt sansen for en dyp, men dus blå-grå farge som komplimentærfarge til brunt - jeg har bare begrenset bruken til innslag på det ene tenåringsrommet:)

Hilsen "fargeløse" Connie.

Liza sa...

Heldigvis så er fargevalg helt personlig. Og det er ikke noe rett og galt. For all del, jeg bruker også lyse farger, og noe hvitt også. F.eks i mørke rom uten naturlig lys.

Jeg har også eksperimentert med forskjellige farger, og alle rom i Caffe latte. Men hjem som regelrett er helt hvite, med hvite vegger, bord, sofa, puter, bilder,blomster- ja alt hvitt. Det blir for anonymt og kjedelig for meg. Og jeg blir glad når jeg ser farger i andre folks hjem, en dæsj knæsj farge gjør meg inspirert.
Takk for innslag foressten :) Dette er nok en neverending debatt :)

Josefine sa...

Hei. Hvor er bordet kjøpt? Helt perfekt

Unknown sa...

a片手機看到飽
a片免費看看到飽
做愛a片直播網
a片下載網路電視
日本a片直播線上看
av女優手機看到飽
色情手機看到飽
18成人網站手機看到飽
視訊聊天室手機看到飽
情趣用品手機看到飽
a漫h漫手機看到飽
色情性愛光碟手機看到飽
sex手機看到飽
做愛手機看到飽
成人影城手機看到飽
情色貼圖手機看到飽
情色手機看到飽
色情網站手機看到飽