fredag 21. oktober 2011

Litt stue og litt kjøkken...

Sakte men sikkert kommer ting på sin rette plass, og kartong etter kartong blir tømt.

Dere skulle bare sett utsiden av huset her nå... et lass med tomme esker, gamle dører og benkeplater ligger strødd utover plassen. Ikke nok med det,- over 1500 l med blandingsved ligger strødd utover innkjørselen. (Jeg trodde jo da jeg bestilte, at det ville komme i en pen innpakket sekk, men neida dét gjorde det ikke)  Og veden kom selvfølgelig rett etter flyttebilen. Det er jo helt normalt for meg det der. Litt mer å rydde og bære bort, jatakk. Jeg har jo allerede alt for lite å gjøre på!

Her ser dere en liten smakebit fra stuen. En gulvlist mangler, men det kjæm.  Hva synes dere om fargen på veggene?  "Industriell grå" heter den.  Den er faktisk mørk blå, med svart i. ET vågalt valg for en relativt liten stue. Men det vil fungere her da stuen er vendt mot sør, og det kommer masse varmt lys inn. Mer fra stuen får dere se når det er litt mer møblert med møbler, og ikke kartonger.


Og slik så kjøkkenet ut for noen dager siden. Det var relativt nytt, men jeg ville bytte ut frontene og benkeplaten, samt sette inn en koketopp og ovn i ståhøyde.  Rart å se et kjøkken uten frontene! Men fint blir det.


Jeg fikk en snekker til å fjerne den gamle benkeplaten og tilpasse den nye i Eik. Den oljet jeg mange strøk, og siden skal den pusses litt. Under skrogene kan dere skimte det gamle gulvet. Noe ble stående igjen da gulvet ble revet. Kunne ikke få vekk alt uten å rive hele kjøkkenet. Men det synes ikke når fotlisten kommer på.
Gleder meg til å vise dere resultatet.


Nå sitter jeg og nyter synet av min nye stue som er i ferd med å ta form. Har tent stearinlys, og skal lage meg en kopp te. Litt deilig å ikke ha tv enda. Og det er helt rolig i huset når de små sover så søtt i sengene sine. Ligger på lading til neste dag heter det vel...


Ha en fin helg kjære lesere! Klem fra Liza

1 kommentar:

Anne Lise Johnsen sa...

Hei :) Så flink du er! Det kreves masse energi bare det å leve oppi all oppussingen og "rotet" det fører med seg. Dette blr helt sikkert kjempefint når dere er ferdig. Jeg har også fått litt malehjelp i stua, det er godt. Jeg har like benkeplater og er stort sett veldig fornøyd, men ved vasken har det blitt litt misfarging pga. vannsøl i overgangen mellom metall og tre, jeg må passe på å tørke bort vann der. Jeg har pusset ned det gamle grangulvet og nå er det beiset i valnøttfarge, veggene er derfor lyse. Mørke vegger fungerer sikkert bra mot lyse gulv hos deg. Lykke til videre, spennende med forandringer :) I dag skal jeg male et par vegger og ellers montere sofaen fra Ikea.