onsdag 19. oktober 2011

Flyttedag!

Endelig kom dagen! Etter en måned med riving, sparkling, tapetsering, gulvsliping, fiksing, og maling, så kom endelig dagen der vi kunne flytte inn. Og det er en merkelig følelse å se alle møblene sine stå i en helt annerledes, og ny stue. En god følelse.

Ingen kan ta fra oss dette hjemmet, for nå er det bare mitt og jentene sitt!

Selvfølgelig er det mye som står igjen, men jeg tar tiden til hjelp. Har ikke så mye spennende å vise frem enda, men det kommer. Nå har jeg ihvertfall et stabilt internett igjen, så jeg kan være litt mer aktiv på bloggen enn det jeg har kunnet være de siste månedene.


Her ser dere hvordan gulvet ble. Nyslipt og lakkert med vannbasert lakk. 
Tenk- dette gulvet er over 60 år gammelt!

Mens alle møblene har stått på lager, så er dette møblementet vi har hatt tilgjengelig de siste ukene. Lekkert ikke sant? Absolutt funksjonelt.  Jeg har hatt fantastisk god hjelp fra bonusmammaen min, og pappan min. Hadde ikke de vært her, så hadde jeg nok enda stått og malt...




Det var en periode vi kun hadde dette lille bordet å sette fra oss kaffetrakter, mat etc på. Vi kunne ikke bruke kjøkkenbenken (jeg har oljet den nye flere ganger i løpet av noen dager- og det gikk enda noen dager før vi turte å sette noe på den!), og i samme periode var vinduskarmene nymalte og vi hadde kun dette lille bordet tilgjengelig. Men duk hadde vi :)  Og stearinlys.  Rart å se dette bildet nå, og samtidig se at alle møblene er plassert her nå.  Her ser dere foressten litt av den nye fargen jeg har malt stuen i. Bonusmammaen min var meget skeptisk, men det er ikke jeg. Det er berre lekkert. Kommer tilbake til den senere.



Ikke vet jeg hvor kameraet er, eller ledningene  til det. Kun mobilbilder blir det foreløpig. Her er det bokser og kaos. Men nå vet dere at det kommer flere oppdateringer fortløpende.


 For endelig er vi igang med vårt nye hjem. Jeg og jentene mine :)

6 kommentarer:

Liza sa...

Du er tøff, forstår ikke hvor du får all energien fra. Alene med tre og pusse opp hus, phu blir sliten av å lese bloggen din;.
Det skal sies, en se at du har stå på vilje. Lykke til med nytt hjem og møblering, gleder med til å se hvordan du får det hjemme hos deg:)

Anonym sa...

Fantastisk Liza!! Gratulerer så mye med å endelig være i hus:) Gleder meg til å se bilder.
Klem fra gammelnaboen, Astrid

Liza sa...

Tusen takk dere!
Så gøy at du følger med Astrid. Håper dere har dt bra der borte ..

Anonym sa...

Morsomt å følge med deg:) Og så får man jo litt inspirasjon av å se hvor mye du får til!! Går greit nok her i nord. Litt tilpasningsproblemer for ho "mor", men mann og unger stortrives. Ikke fått gjort noe i nærheten engang av det du har fått til i huset, men kommer seg vel etterhvert. Er for øvrig på tjukka igjen, så blir jammen mer enn nok å henge fingrene i framover, puh....

Liza sa...

Oioioi! Gratulerer så mye. Og LYKKE TIL! Jeg vet veldig godt hvordan dette blir med 3 små!! Kaos! Må nesten le litt nå, for jeg kjenner meg så godt igjen :) Det kommer til å gå så bra at :)
Håper du vil trives etterhvert..

Huldra sa...

Har bladd litt hos deg i dag, og må gratulere deg med både nytt hjem, og nytt av innbo. Ser ut som dere er i ferd med å komme dere godt på plass. Den industrigrå fargen går jeg og smaker på til den ene gangen min, og muligens en fondvegg på soverommet. Den er lekker! :)

Har en liten bønn:
Jeg som plutselig tar sånne store oppdateringsrunder, setter veldig pris på en egen kommentarboks som popper opp. Kunne du vurdert det? Da er det mye lettere å bla i flere innlegg, og kommentere litt hist og her. :)