søndag 20. mars 2011

Pølsetermos og gjørme...

Jeg er så glad for at jeg endelig fant en pølsetermos! Etter uendelig mye stress med engangsgriller som bare tar fyr når de selv vil, og skuffede barn med kalde pølser. Så er den erstattet med en ny og bedre modell. Nemlig pølsetermos. Mye lettere å ha med seg på tur, og den kan også oppbevare varm eller kald mat.   Termosen finner du her. 

Vi har hatt en fin tur langs sjøen idag også. Det ble en ganske morsom tur etterhvert.  Atter angang ble vi forfulgt av sultne svaner, som ikke ville gi seg, selv om vi var tomme for brød.

Jentene "rømte" oppi et klatrestativ, og veltet i farten en kopp te over låret mitt.
 Det var jo ikke så kaldt heller nei. Sterk vind, og vått ben = kald mamma. Vi måtte flytte oss til et lunere sted.

På veien skal jo jentene sjekke ut alt som er, og klatre på alle slags topper der de kan vinke ned til mamman sin. Det var bare det at i bunnen av dette "fjellet" var det et stort område med gjørme. Av tykkeste sort. Så eldste bompijenta måtte selvfølgelig havne opppi der, av alle plasser. Og hun måtte  rope etter hjelp tilslutt : "Hjelp mamma, jeg sitter fast!"

En vanlig mamma hadde sikkert blitt engstelig, men jeg lo så jeg nesten tisset i buksa. For hun satt virkelig fast i gjørma, til knes. Det var et vittig syn, og jeg ser jo det morsomme i alle slags situasjoner. Og hun kom seg ikke løs før jeg hadde dratt i henne flere ganger,og hun lirket seg løs selv til slutt.

Heldigvis. Ellers så hadde det nok endt med at både hun og mamman hadde havnet i gjørma med både armer og bein. Og da hadde jeg ihvertfall ikke klart å holde meg...


Da så hun slik ut på beina. Og mente bestemt at dette måtte skylles bort med en gang, i sjøen.  Jadda tenkte jeg da, det er vel ikke slutt på moroa enda nei. Hva skjer nå mon tro?

Og som jeg tenkte, de plumpet uti og ble våte begge to :)
Jeg klarte å redde minste bompijenta da (som ikke kom med på bildet). Jeg hadde heldigvis te og kjeks på lur. Det hjelper på alt :)


Nå er alle nybadet og klare for senga. Ha en fin kveld alle lesere :) 
Liza

1 kommentar:

Anonym sa...

Så morsom historie fra turen deres :D :D
ønsker deg en fin kveld
/myr