torsdag 10. februar 2011

Ferdig med siste oppgave! Stilleilighet..

Igår presenterte vi vår siste oppgave. Denne gang valgte jeg å presentere på storskjerm, Power Point. Derfor har jeg alle plansjene ferdig scannet. Og jeg kan vise dere hvordan det ser ut.
Desverre ser det ikke helt korrekt ut, mellom fargelegging (av tusjer med ikke-helt-riktig-farge)  og scanninger etc, så blir det ferdige resultatet ikke helt slik jeg ville. Fargene ble litt feil etc.
Men jeg er jo ingen kløpper på digitale verktøy (enda) og har litt igjen å lære på finpussen. Enkelte småting er feil, noe jeg må rette på til mappeinnleveringen.
Uansett here we go:
Klikk på bildene for å se de større...
Moodboard: Familien vi innredet for ville ta vare på noen arvemøbler i Biedermeier stil, samt ta vare på det gamle og samtidig være litt miljøbevisste. Mamman i huset var interiørkonsulent, og derfor ville jeg være litt vågal mtp fargevalget. Ikke helt A4 familie.
I tillegg hadde de to babyer på 6 mndr, og vi måtte ta hensyn til tiden huset ble bygget i, samt velge ut en kunstner.
Jeg begynner med å vise plantegningen, der jeg forklarer planløsningen og hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort.
(her er kun stue og kjøkken fargelagt, fordi det var disse vi skulle ta mest hensyn til. Til mappeinnleveringen vil alt bli fargelagt)
Neste steg er å vise belysningsplan, og forklare hva jeg har gjort her, og hvorfor.
Så går jeg over til å visualisere rommet. Her er en collage som viser kjøkkenet, og materialer og farger jeg vil bruke her.
Arvemøbelet (spisebordet) er satt sammen med gjennomsiktige og moderne stoler, for å fremheve bordet, samt at stolene er moderne men i gammel stil.
Kjøkkenet er svanemerket, og i en farge som var mye brukt i stilepoken Art Noveau.
Så viser jeg arvestolene, men med nytt trekk i fuchsia, samt kunsten . Gardinene er ikke så knærsje i virkeligheten altså :)
Kistebordet er laget av resirkulert materiale fra gamle båter :) Me like!
Så vises stuen med tapetet som inspirerte meg mtp fargevalget. Blomstermotivet viser til Art Noveau, som tok i bruk organiske former og ofte bruk av blomster.
Sofaen fant jeg på finn.no, men er trukket i en grønn tekstil, lik gardinene (igjen, helt feil farge- se materialcollage under)
Tilslutt viser jeg valgte farger og materialer. (Igjen fargene har endret seg pga scanningen, og fargeprøvene vises nesten ikke)
I tillegg hadde jeg med meg ekte vareprøver fra forhandler, slik at kunden kan kjenne på det, og få se hvordan det virkelig ser ut.
Og til slutt collage som viser valge belysnings armaturer.
Når jeg presenterer dette foran klassen, lærer eller sensor, eller kunden i fremtiden, så forklarer jeg hva jeg har gjort og hvorfor.
Hva jeg ble inspirert av, og hvordan jeg tolker kundens ønsker og behov, og hva jeg har gjort for å gjennomføre det.

1 kommentar:

Anne Lise Johnsen sa...

Kjempefin oppgave! Veldig artig å se. Her har du lagt ned mange timer : )