onsdag 6. februar 2013

Nytt soverom!


Som nevnt har det blitt litt forandringer her i det siste. Dette rommet som egentlig skulle vært et barnerom, er nå blitt mitt soverom. Her har jeg brukt en lys grønnfarge, som gir en frisk og kjølig atmosfære som passer fint til et soverom. Først nå fikk jeg endelig tapetsert ferdig. Tapetet er en storfavoritt. Pip fra Eijffinger.
Veggene ellers er hvite og lysegrønne. Gulvet er malt gult, fargen er hentet utfra tapetet.


Den lille sovealkoven hadde opprinnelig en innebygget barneseng. Denne måtte altså vike for en litt større dobbelseng. Men det blir riktig så intimt og koselig å sove slik.
I mangel av nattbord, så har jeg montert en bildelist som en fin erstatter. Akkurat plass til vekkerklokke og bøker.
Den fine grønne lampen kostet hele 80,- på Tiger. Lekker lampe, til en rimelig pris. Passer fint for oss som lever på budsjett. PS. Tigerbutikkene har mye fint for en rimelig slant.


Er ikke helt i mål enda med dette rommet. Flere bilder kommer etterhvert...
-Liza

6 kommentarer:

Ulla sa...

Hei!
Jeg har akkurat snakket med Tove Steinbo som anbefalte meg å ta kontakt med deg, så nå gjør jeg det :)

karishytteoghjem.blogg.no sa...

Så fint soverom:-) lykke til videre.
Kari

Liza sa...

Hei Ulla!
Så hyggelig da :)

Tove Steinbo sa...

Hei igjen Liza.
Takk for hyggelig kommentar til VGs fine artikkel om farger i går, der de henviste til meg. Kjempegøy!

Tror jeg har startet de fleste av mine kommentarer til deg med: "Så flink du er!" Det må jeg også denne gangen. Nydelig er det blitt!
Lekker tapet, som får meg til å tenke på sommer. Gode farger. Grønt, blått og turkis er gode farger på soverommet. For meg ser dette mer ut som turkis, men fargene gjengis ulikt på data.

Jeg er mer usikker på valget ditt av gult på gulvet. Jeg ser ikke den på bildet, men gult er den fargen flest mennesker sover dårlig i. Mange kan også få hodepine av sterk gul. Bra du ikke valgte den på veggene!

Ser at Ulla har skrevet en kommentar. Jeg sa til henne at dere burde få kontakt. Det var helt intuitivt, men dere har mange like interesser i å pusse opp gamle møbler etc.
Dere kan kanskje sende hverandre en e-post? Jeg har begges adresse hvis dere ikke vil legge e-post adressene ut her.

God helg ønskes deg og dine - og sov søtt! Hilsen fra Tove.

Tove Steinbo sa...

Gratulere med morsdagen!
Jeg gjør det med blomster på min blogg.

Men du må klikke deg inn på en fantastisk blogg jeg fant i dag:
The essence of the good life.
Helt fantastisk! Hilsen Tove

Tove Steinbo sa...

Nå må du ta en titt på min blogg,og lese om trendfargene for2013!
God helg ønskes av Tove