fredag 7. september 2012

Høststemning


Javel. Så er jeg litt i høststemning likevel.  Det måtte jo komme før eller siden. Mitt obligatoriske "nå er det høst, og her er det høststemning"- innlegg er herved publisert. Det var bare litt lyng som skulle til. Og vips der var jeg i høststemning.

Jeg er jo vant til høsten på Vestlandet. Den består hovedsakelig av regn, og vind, og regn. Først nå forsto jeg hvorfor jeg ikke gledet meg til høsten!
 Høsten her på østlandet er jo helt annerledes! Mye bedre her :)


Nydelig vær har det vært. Og varme dager. Joda litt regn også. Men det kan ikke sammenlignes med vestlandet. I går fyrte vi i peisen for første gang. Dét var koselig det! Bortsett fra at jeg har enda ikke rengjort glasset etter vinteren, så vi kunne nesten ikke se flammene gjennom alt sotet.
Og så tente jeg masse stearinlys. Jo jeg er i riktig høststemning nå :) Og glad er jeg også.


Nydelig farge på lyngen :) 

Ha en strålende helg kjære leser! Gladklem fra Liza.

2 kommentarer:

Anne Lise Johnsen sa...

Hei på deg :) Gratulerer med ny "bloggdesign"! Jeg vet godt hva du snakker om når du assosierer høst og regn. Jeg bodde i den vakre, men akk så regnfulle byen Bergen i studietiden :) Der ble regnfrakk med passende tilbehør brukt jevnlig. Jeg har faktisk aldri hverken før eller etter sett såååå mange, godt voksne og pene damer i lekre regnfrakker. Jeg tror til og med det fantes en repratør for paraplyer i Bergen :) Når snøen kom tok vi med oss skiene på fløybanen for å gå lysløypa. Jeg var ikke vant med enveiskjøring og det førte til noen sure møter i løypa :) etter to-tre dager regnet snøen bort igjen. Men du... jeg håper flaksen din snur etterhvert. Jeg har jo tro på skjebnen, men i løpet av livet tror jeg at "ting" kan snu. Jeg er 47 og ser etterhvert at visse deler av livet er stabilt(må jobbe mye, men har alltid nok penger til regninger og det jeg mener jeg trenger) mens det på andre omeråder svinger litt mer ustabilt...(menn). Din positive innstilling er uansett det viktigste! Jeg bruker å tenke at når det er som verst kan det bare gå en vei, oppover!! Du er jo veldig flink på så mange omeråder. Jeg ønsker deg alt godt for helgen og framover :)

Gårdsjenta sa...

Så flotte høst-bilder :) Nydelig den hvite blomsterpotta også :)