tirsdag 24. januar 2012

Ny gang på gang!

I helgen har det skjedd masse uti gangen. Jeg har fått god hjelp fra mamsen som har vært barnevakt, og bonusmamsen som har vært malemester med stor M.
Gammelt brunt på lister og vegger, har blitt lysegult og nydelig hvitt. Og det er så gøy å se at vi har kommet litt videre i oppussingen.

Gult er kult!
Jeg ville ha litt farge i gangen. Gult er jo en farge som gjør en glad og den gir energi. Noe som alle trenger. Synes nettopp dét er et fint førsteinntrykk å gi alle besøkende. Jeg vil innrede med farger i dette huset. Jeg holder meg langt borte fra alt-hvitt-over-alt-trenden. Skrekk og gru.


Den gamle kommoden her har jeg hatt siden jeg var liten jente på barnerommet mitt. Den har jeg malt og skiftet knotter på. Jeg har en plan om å montere nye ben på den, slik at den kommer høyere opp.


Mens jeg og bonusmamsen min malte her i helgen, så pratet vi om at jeg ville ha en liten gul detalj å pynte med da vi ble ferdige. Kanskje en viss gul blomst som pleier å komme på denne tiden av året. Men ingen av oss klarte å huske hva denne blomsten heter.


Men jammen meg, hva tror du jeg fant da jeg handlet på butikken litt senere på dagen? Jo nettopp den gule blomsten som passer så fint inn. Og navnet er Primula!



De gamle bøkene er ingen bøker. Det er bare lureri! Det er nemlig oppbevaringsplas inni dem :)
Greit å ha i gangen for nøkler, kvitteringen og anet rot som kan gjemmes bort.

 Kommer du litt i vårstemning kanskje? Det gjør jeg.



Gangen og trappen er ikke helt ferdig enda. Trappen trenger noen dager å tørke på med alle strøkene som trengs. Et umulig prosjekt med tre barn i huset, så jeg må vente litt med den. Det kommer flere bilder av gangen etterhvert som den blir ferdig. Nå skal jeg male videre!

Ha en fin dag!  Klem fra meg

2 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Kjempefint, Liza. Dette ble lekkert!
Ja, gult ønsker velkommen, og hvitt og gult er delikat.
Men helt gul stue, som jeg og mange med meg hadde for noen år siden, kan bli slitsomt.
Og ikke glem at gult ikke har noe på soveværelset å gjøre! Det er den fargen flest mennesker sover dårlig i!

Liza sa...

Takk for det :) Nei, i stuen hadde jeg nok ikke vært så sprek. Har holdt det i mørk gråblå farge der,- rolig og intimt.
Jeg holder faktisk på å tapetsere barnerommne nå, de blir i kjølige blå og grønne farger. Men, gulvet har jeg faktisk malt gult :) Bilder kommer...