torsdag 17. desember 2009

Nissefest og en trist beskjed...

I går kveld var det nissefest i barnehagen,
med en litt trist start.

Vi fikk nemlig vite at en av barna i barnehagen var innlagt på sykehuset med smittsom hjernehinnebetennelse. Det går heldigvis bra med barnet, og mine tanker går ofte til familien som er rammet.

Det har lenge vært min største skrekk, at noen av mine skulle få hjernehinnebetennelse, og jeg holdt på å gå i bakken da jeg fikk vite at muligheten for å bli smittet hadde rammet noen så nær.


Vi har fått god informasjon, og heldigvis er smittefaren liten, men likevel er jeg meget bekymret.
Jeg har jo tre barn i denne barnehagen.

Det beste jeg kan gjøre nå er å følge nøye med
de neste par ukene og håpe på det beste.

Selve nissefesten var jo kjempekoselig, alle satt ute i mørket, blant tente lys og fakler.

Flaks at det var skyfri himmel og minusgrader,
mye bedre enn vind og regn,
som det har vært mye av i det siste.

Et juletre i midten,
og litt underholdning fra barna
som sang julesanger og danset folkedans.

Deretter vi fikk servert god risengrøt og saft, samt gløgg og pepperkaker.

Tilslutt gikk vi rundt juletreet, og plutselig dukket julenissen opp med godt til alle barna som syntes det var stor stas.

Og julestemning fikk vi alle!




Ingen kommentarer: