søndag 17. juni 2012

Rett fra mammas hage...


Peoner. Rett fra mammas hage!
For en fantastisk duft! Hele stuen dufter deilig rose. Eller peoner da.


Riktignok var de dekket av maur da jeg fikk de inn. Men etter å ha lagt de i vann, hvorpå maurene fant vei oppover stilken, mot min hånd. Skrekk og gru. Og jeg febrilsk prøvde å riste de ut og opp i vannet, men mislyktes. Så måtte jeg tilslutt ta de ut på terasssen, legge de ned og spyle litt forsiktig så jeg fikk bort alle maurene.



Etter alt dette så de stakkars peonene litt medtatt ut. Men maurene var ihvertfall sporløst forsvunnet. (håper jeg...) 

Og etter en liten time i frisk kaldt vann, så kom de seg tilslutt. Og nå strutter de i vasen sin!


God helg!
Liza

4 kommentarer:

Anne Lise Johnsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Lise Johnsen sa...

Helt herlige - nydelige :)

Anonym sa...

Så vakkert:) nydelig sofa bord:) hvor er det kjøpt?

Liza sa...

Det er kjøpt på Home and Cottage :)