onsdag 20. mars 2013

Liten bukett, stor vase... et lite tips!

Nå nærmer det seg påske gitt! Jeg har ikke pyntet så veldig, bare hentet inn litt gule detaljer...
Men,- jeg har et lite tips å komme med. Har du, som jeg, en vase som er litt for høy til blomstene dine, så kan du jukse litt.... jeg tenker alltid på Ingrid Espelid når jeg hører ordet jukse litt... :)



Du trenger:
  • Hyssing
  • Saks
  • Trespyd


Buketten er litt for lav i vasen...

Slik gjør du :

Bind buketten med hyssingen. Stikk spydet gjennom buketten, under hyssingen. Sett så buketten oppi vasen, slik at den henger på spydet, som legges på tvers over vasen.  Klipp av endene så den ikke stikker for mye utfra buketten. Og vips, den henger i riktig høyde.
Det fine er at dagen etter har stilkene vokst såpass mye at pinnen kan tas ut igjen :)

Spydet hviler på vasen...



Lurer på om jeg har dilla på gult for tiden :) Nå er det gult både i gangen, og i stua! Og jeg liker det.
Ute er det iskaldt. Ikke mye som minner om vår gitt. Men inne er det godt og varmt, har fyrt hele dagen. Pluss at jeg og jentene har bakt boller med vaniljekrem i dag. Ikke så ofte vi gjør det. Må gjøre det litt mer har vi nå bestemt.



I morgen er det påskefrokost i barnehagen til minstejenta. Faktisk blir det den aller siste påskefrokosten i barnehagen for vår vår del. Hun begynner jo på skolen til høsten, og barnehagetida er snart et tilbakelagt kapittel. Snart har jeg tre jenter i skolealder. Litt vemodig å tenke på.

Og vi skal selvfølgelig ha med en påskeblomst i morgen :)  håper de ikke har lest det her først da... :)


Vi skrives!
-Liza

1 kommentar:

Ruths datter sa...

Smart med de blomstene du.Høres koselig ut med påskefrokost med de små da.
Klem