fredag 8. mars 2013

Før og etter; Gang og trapp...

Før
Da jeg kjøpte huset for over ett år siden, så visste jeg at jeg gikk til et oppussingsprosjekt. Absolutt alle rom måtte pusses opp. Både gulv og vegger, samt gulv. Heldigvis var alt det utvendige nytt og i god stand.
Mange av rommene så forferdelige ut, men jeg så potensialet likevel. Trappen du ser her var noe av det jeg falt for da jeg kjøpte huset. Rart, med tanke på hvordan det så ut,men slik var det. Jeg så for meg trappen hvitmalt, og visste at det ville bli fint tilslutt.

Før
Etter

Jeg valgte å male gangen hvit og gul. Hvit fordi det er delikat, rent og lyst. Og gult fordi jeg ville ha energi og varme, samt glede i dette huset. Tanken bak det er jo nettop det, at det er min måte å ønske velkommen på. Jeg vil at vi, som familien som bor her, samt gjester som kommer innom, skal føle seg glade og ernergiske når de kommer hit. Og det tror jeg de også gjør...


Sittebenken er et praktisk møbel. For her kan mine tre jenter oppbevare luer og skjerf,- i hver sin kurv.



Knaggene du skimter i bakgrunnen, er knagger hvor jentene henger fra seg skolesekkene sine. Praktisk, ryddig og lett tilgjengelig.

Nå driver eldstejenta (på 9 år) og lager hjemmelaget Pizza for første gang! Skummelt og koselig på én gang. Skummelt at tiden har gått så fort. Og rart for meg å slippe å lage middag for en gangs skyld :) Og nå er det helg :)

Ps. Gratulerer med kvinnedagen!

- Liza







Ingen kommentarer: