mandag 9. januar 2012

Gødd mørning!

Lenge har jeg vært på utkikk etter en strikkepuff. Jeg kan jo desverre ikke strikke selv. Eller,- det vil si at jeg eier ikke tålmodighet til det...Men jeg ville heller ikke ha en som koster 1500 kr! 
Forleden dag så kom jeg over en slik puff,- på Ellos av alle plasser. De har jommen litt for enhver smak de der. I denne stuen er det perfekt med noen puffer til de små, slik at ikke hele sofaen blir okkupert. Samt at den er lett å stue bort når den ikke er i bruk.
Elsker puffer jeg :)

 Bilde lånt fra Ellos


I tillegg har jeg vært på jakt etter en spesiell skjelllampe! Og nå har jeg endelig funnet en som falt i smak, og som ikke var for dyr for mitt budsjett. Den skal henge over spisestuen, for her er det litt for mørkt for tiden.
Jeg har jo valgt å gjøre stikk motsatt av alle de som skal ha alt-helt-hvitt-over-alt, og malt hele stuen min i en lun og mørk industriell grå farge. (Den er egentlig blå med masse svart i,- for de som liker å vite konkret fargeinnhold)

Så da trengs det mer belysning om kveldene. På dagtid står solen rett inn og gir masse lys, slik at stuen oppleves som lys, selv om den er malt mørk.
Bilde lånt fra Zanz

Ha en fin dag folkens, nå skal jeg ut å handle knotter til kjøkkenet. Det blir ikke vanlige dørknotter for å si det slik....

Liza

4 kommentarer:

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei

Så flott du har vært så heldig med funnene dine.
ønsker deg en flott mandag

hilsen fra anita s

Sigyn sa...

Så kul puff! Jeg liker også puffer. De er geniale når man ikke har så mange sitteplasser :)
Ha ei fin uke!
Klem

Eldens Hage sa...

Kjempestilig puff! Jeg er godt på vei med å strikke en egen, meeeen jeg er ikke akkurat noen strikker, så jeg ender vel opp på ellos jeg med! hehe
Håper du får ei fin uke!

Familien i Fjellborg sa...

God formiddag

Puffene fant jeg hos britiske Clair-Anne O´Brien
er de ikke kule - sikkert råå dyre.
men balsam for øyne
ønsker deg en flott tirsdag
klem antia s