fredag 15. april 2011

Interiørstudiet mitt...

Har du en interiørspire i magen? Er du kreativ, og liker å ha det fint rundt deg? Eller ser du andres rom, eller offentlige rom, og tenker at her bør det gjøres noe. Drømmer du om å jobbe med interiørdesign og skape noe?
Da er du som meg! Og jeg har valgt å følge drømmen min!
Som du sikkert allerede har skjønt, så studerer jeg interiør. Og snart er jeg ferdig!!  Her er noen av grunnene til at jeg valgte å studere på skolen min:

Hvorfor bør du studere ved NKF?
  • Her er en skole som har et  godt og kreativt  miljø
  • En jobber med oppgaver hele tiden (learning by doing), og en slipper å sitte og lese tørr teori i timesvis
  • En jobber i samarbeid med andre studenter og lærere
  • Du lærer et fag, har reelle oppgaver og jobber under tidspress-slik det er i den virkelige verden
  • Du er aldri alene. Det er alltid noen å jobbe sammen med, eller få hjelp av
Hvorfor valgte jeg å studere ved NKF?
  • Det fantes ikke andre slike utdanninger her jeg bor (utenom nettstudie)
  • Jeg har drømt om å studere interiør lenge
  • Jeg ville studere sammen med andre studenter
  • Jeg ville begynne på nytt og gjøre noe jeg virkelig hadde lyst til
Hvordan har NKF påvirket meg som person?
  • Jeg har oppdaget at det finnes ingen begrensninger for hva jeg kan jobbe med når jeg er ferdig utdannet! Denne utdannelsen kan komme til nytte overalt!
  • Jeg har lært mye, litt av alt. Og jo mer jeg lærer, jo mer vil jeg lære på egenhånd. En kan aldri bli ferdig utlært. Det er alltid noe nytt å oppdage, og det blir stadig skapt noe nytt.
  • Jeg kan endelig tale foran en stor mengde mennesker!
  • Jeg har fått ett nytt nettverk! Ikke bare medstudentene, men også lærerne. Jeg opplever at lærerne er genuint interessert i min fremgang og fremtid.
  • Jeg kan endelig hjelpe andre med interiøret, slik jeg har drømt om. Og nå har jeg verktøyet for å gjennomføre det. Jeg kan ikke vente med å sette igang å jobbe, og jeg kan snart kalle meg Interiørkonsulent NKF.

Har  du tenkt å søke studiet Interiør? Gjør det davel! Du får to gøyale år, og en måte å lære på som er mye mer lærerik enn teorilesning *snork*. Det er nettop det som gjør at jeg trives så godt her! Vi lærer mens vi jobber, vi har det gøy i klassen, og så jobber vi kontinuerlig med oppgaver, slik at en lærer underveis. Og av og til har vi MYE å gjøre- og det gjør det litt ekstra spennende.
Lykke til :) Mer informasjon finner du her.


1 kommentar:

June J. Larsson sa...

Hei!
Flott at du følger drømmen din! Spesielt siden du sikkert har "nok å henge fingra i" ellers...som småbarnsmamma osv. :)
Jeg tok interiørfagstudiet for 7-8 år siden, og jobbet som boligstylist og interiørkonsulent til helsa ble kranglete. Interiør- og stylist bransjen er både spennende og krevende, og jeg håper du får mange flotte år i bransjen!
Lykke til!

Klem
June
Nostalgi & Skriverier