fredag 10. desember 2010

Endelig ferdig med mappa, og NÅ er det juleferie!!!

Nå er jeg sliten gitt!
De siste ukene har gått i ett. Skole-skole-skole, morgen og kveld. Nesten ingen pause, og masse som skjer med barna. Slik som : tannlegebesøk med mellomste, deretter bankmøte for mamsen, deretter vinterfest på barneskolen, med påfølgende SFO-forestilling dagen etter. Så hadde vi bursdagselskap for minste jenta mi som ble 3 år (hipp hurra Andrea!) Så ble det grøtfest i barnehagen, og til sist: MAPPEINNLEVERING! Og du må ikke tro at alt dette skjedde over et par uker, neida, dette skjedde på 5 dager!
(Mappeinlevering er vår måte å ha eksamen på. Vi leverer den siste store oppgaven, samt alle andre oppgaver vi har hatt det siste halve året i flere store mapper. Og tro meg, dette er ingen liten jobb!)


I natt har jeg sovet 3 timer, og de siste dagene har jeg på toppen av det hele hatt omgangssyke. Det var jo veldig passende å få det midt oppi alt stresset. I tillegg som jeg skal være en god mor, og at jeg vil jo gjerne få med meg alt barna  gjør på skolen og i barnehagen, og det var såvidt jeg ikke kastet opp under forestillingen på skolen :)
Men ja, det er jo slik det blir når en er aleneforsørger. Sykdom, eksamen,vinterfester og grøtfester, og i tillegg tre oppmerksomhetssyke barn som attpåtil krangler endel for tiden, er ikke den beste oppskrift for en sliten student. Og nå må jeg innrømme at jeg er veldig sliten!
Men: de neste dagene skal jeg lade opp til jul!!!


For mens dere andre bloggere, og andre lesere, har pyntet hele huset til jul, og sikkert er ferdig med alle julegavene og juleforberedelsene, så har ikke jeg tenkt tanken engang! Her er det èn eneste trollhasselkvast som er pyntet med noen hjerter, og én eneste julevimpel som henger i vinduet. Nei her er det ikke mye bloggbart gitt!

Men, det bryr meg midt i stumpen gitt :) For nå, skal jeg på skolen og levere alle mappene. Og deretter skal jeg og mellomste bompijenta ut på shopping og café. Idag skal vi feire og kose oss, for nå endelig er det jul hos oss. Og jeg kan senke skuldrene og nyte ferien :)
Julepynten og husvasken kan vente.

GOD JUL FOLKENS!!!

1 kommentar:

As sa...

Hei=)
Skal si du har hatt det hektisk! Godt du nå kan puste lettet ut og ta det rolig fremover. Du kan gjøre som meg, tenke at jul blir det uavhengig av om en har 7 sorter kaker og alle rom er rundvasket;) har skolearbeid jeg også, så... stress..

Kos dere masse på cafe og nyt ferien=)