lørdag 18. desember 2010

Juleferie og Jentefest....


Nå kan jeg endelig hvile mine slitne ben etter en travel, men koselig dag. 
Idag har vi hatt jentefest for vennene til bompibarna, hele ti stykker var vi rundt bordet. (Ikke medregnet mamman)
Vi laget sjokoladekake, risengrøt, og serverte saft og julebrus til maten. Etter de hadde spist og lekt litt, så ble det sjokoladekake, og jeg undret meg over hvor rolige de var, og hvor pent de satt og spiste. Bortsett fra minste bompijenta mi, som alltid finner på noe krøll, (hun er jo bare tre år da,-midt i trassalderen sin, som har utviklet seg til å bli mer rampe-alder og spilloppmakeri, -enn trassalder)
Men en liten stund etter alt sukkeret hadde sunket i de små magene deres, så vips var det ingen som satt rolige lenger. 
Nei her hadde de tre etasjer og boltre seg på, og jammen meg ble alle etasjene tatt i bruk ja. Her var det turbo fart, og høy latter i alle krinker og kroker.

Jeg hadde jo en lur plan trodde jeg. Det skulle bli kino i kjellerstuen! Vi hadde satt frem nok av små stoler og puter, samt chips og sjokolade. Dét var veldig populært!


Og mamman tenkte at da kunne hun rydde og vaske gulvet litt, og kanskje ta seg en kaffe i fred og ro mens de satt der nede i kinoen.
Men neida, dream on! Etter at chipsen var fortært, og de fikk nok av søtsaker, så var det full fart inn i lekekroken og i gjemmeleken. Opp og ned, inn og ut og plutselig må alle på do,- osv osv

Nei, mamman kunne bare glemme den nylagede kaffen og kaken, for her måtte det ryddes og mekles litt mellom kranglete søsken, samt ta oppvasken og finne frem mer drikke til tørsta barn. Vaske gulvet rent for smuler og julebrus, dusje minste bompijenta som hadde et uhell i buksa og finne rene klær, og plutselig hadde vi danselek, og disco. Dét måtte jo mamman være med på :)



En kjempekoselig kveld har det vært! Og de søte små var så takknemlige og glade der de dro hjem...

Ingen kommentarer: