onsdag 5. juni 2013

Travel sommermåned!

God sommer!

Endelig er det utetid, verandatid, grilling og solstoltid som gjelder! Dette har jeg ventet lenge på. Vi har nesten ikke vært inne i det siste. Har til og med fått badet i sjøen! Akkurat slik skal det være.
Travle tider er det også. Barnehagen var på besøk i går. Stor stas for ei lita ei som var så stolt over å ha alle sammen på besøk. De koste seg ute i hagen, på trampolina og i sandkassa, i lekehuset og på verandaen. Deretter pølser, is og saft :) Angrer bare på at jeg ikke gjorde dette før!

Minstejenta har også hatt førskoledager, og barnehagefest med avslutningsseremoni. Og mange tårer hos de voksne (ihvertfall meg). Det er jo litt vemodig å si farvel til barnehagen. Det er så trygt der, og jeg har blitt så glad i de som jobber der. Det har minstejenta også. De gjør en fantastisk god jobb, og jeg har bare positive opplevelser fra barnehagen.
Men hun gleder seg heldigvis stort til å begynne på skolen! Som ligger nesten vegg i vegg :)

Litt humor er viktig i interiøret...
Ellers er det avslutninger både her og der. Og sykkelløp med "noget attåt" som står på planen. Hvorfor må alt skje på likt? Her har jeg gått en hel vinter og holdt på å kjede vettet av meg. Med bare barna å prate med om kveldene. Og så plutselig nå skal alt skje på en gang! :) Moro er det ihvertfall. Håper jeg bare klarer å huske på alt som skal huskes på. Jeg må jo passe på å huske på for tre små personer til...


Et neshorn fungerer fint som en knagg å henge veska på...
Sist, men ikke minst så skal jeg og mamma ha hagecafé og garasjesalg neste helg. Den 16 juni. Håper det kommer mange, og at været blir fint slik at alle kan sitte i den store hagen til mamsen og kose seg med nystekte vafler og kaffe. Jentene mine har ansvar for cafeen. Og det klarer de med glans!

Mamma lager nydelige uroer av skjell hun har plukket i bl.a Dubai, og jeg driver med litt møbel- makeovers. Bilder kommer snart av noe av det jeg har fikset opp :)



- Liza

2 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så spennende med hagekafe og salg av diverse. Skulle vært der du bor ja.
Klem

Tove Steinbo sa...

Lykke til med garasjesalget!
På bloggen min har jeg lagt ut et innlegg om Edvard Munch og Åsgårdstrand.
Åsgårdstrandsdagene går av stabelen denne helgen. Mye gøy både for voksne og barn!
Hilsen Tove