lørdag 23. januar 2010

Litt fra østen...

Jeg har en svakhet for ting fra østen, arkitektur, historien og kulturen, samt interiørgjenstander.
Da jeg bodde der nede selv var det så mye flott og unikt å se, og jeg kunne lett ha kjøpt inn en haug om det ikke hadde vært så dyrt å få det fraktet med meg hjem. Enda har jeg en håndlaget benk, med de flotteste stoffer stående igjen der nede, og jeg håper den kommer hit til Norge snart! Disse bildene er fra Al Qasr Hotel Dubai, helt unikt hotell og område. Helt uforglemmelig.
Mange av møblene der er antikviteter, håndlagede og skjært ut for hånd. Hvert møbel er unikt. De ansatte gikk konstant rundt og rettet på puter, vasket og polerte, og sørget for at alt så perfekt ut.
Link til dette hotellet finner du her.


Og et vakkert minne henger idag i min egen stue :)
Håndlaget fra India, kjøpt i Dubai.
Og de flotteste farger skinner når jeg tenner et lys inni den.

Ha en god kveld :)



1 kommentar:

sylysten sa...

Så deilige bilder, og ei nydelig lykt;o))) Nå ble jeg i go'stemning;o))) Må innrømme at jeg savner varmen nå, og begynner å bli møkklei av vinterdresser og styr....
Klem
Linda;O)